22 تیر 1399

هشتگ جذاب و درست، اولین رکن فروش اینترنتی روی اینستاگرام

یکی از ابزارهای بازاریابی و فروش اینترنتی شبکه های اجتماعی هستند. اینستاگرام از شبکه های اجتماعی محبوب و پرطرفدار بین کاربران ایرانی است، که دارای ابزار قدرتمندی بنام هشتگ (Hashtag) می‌باشد. بوسیله آن می‌توان پست‌ها را نشانه گذاری کرد تا جستجوی آن‌ها ساده شوند. استفاده از هشتگ جذاب و درست، اولین رکن فروش اینترنتی روی اینستاگرام است و کمک بسیاری در جذب کاربران می‌کند، و موجب افزایش میزان بازدید پیچ خواهد داد. در نتیجه موجب بیشتر شدن فروش اینترنتی شما خواهد شد.

چرا هشتگ‌های اینستاگرام مهم هستند؟

هشتگ ابزاری قدرتمند است زیرا کاربران با اشاره بروی هشتگ مورد نظر تمام پست هایی که با آن هشتگ نشانه گذاری شده اند را مشاهده خواهند کرد. در اینجا موضوع اینستاگرام مارکتینگ اهمیت پیدا می‌کند، زیرا با کمک هشتگ‌ها می‌توان تبلیغات رایگان انجام داد و موجب افزایش بازدیدکنندگان پیچ می‌شوند که منجر به افزایش فروش اینترنتی می‌شود.

هشتگ‌ها پلی هستند که شما را بدون هزینه به کاربران هدفتان (مشتریان) می‌رسانند و آن‌ها را به پیج شما هدایت می‌کنند. همچنین با کمک هشتگ‌ها می‌توانید وارد دنیای رقابت بازاریابی و فروش بشوید.

انواع مختلف هشتگ اینستاگرام

هشتگ اجتماعی: درباره مسائل و موضوعات اجتماعی هستند و از انواع پرکاربرد می‌باشد. مانند: #عکس، #فیلم، #ولنتاین

هشتگ کمپین: در کمپین ها، مسابقات، یا اتفاقات خاص رخ داده استفاده می‌شود که بعد از مدت زمانی دیگر کاربرد ندارند.

هشتگ‌های صنعتی: مختص یک شغل یا حرفه خاصی هستند. مانند: #عکاس، #مکانیک، #طراح

هشتگ‌های خاص: این نوع مخاطبان خاص خود را دارند. مانند: #بازاریابی، #فروش_اینترنتی

هشتگ برند: مختص شرکت، فروشگاه یا کالای خاصی می‌باشد. مانند: #سامسونگ، #سونی

هشتگ مکان: در این نوع از یک موقعیت مکانی نام برده شده. مانند: #عکاسی_شیراز، #اصفهان

هشتگ رویداد: در اتفاقات و رویدادهای مختلف کاربرد دارد. مانند: #عکاسی_۱۳بدر

بعضی از هشتگ‌ها مثل اجتماعی و کمپین و رویداد پرطرفدار هستند و مخاطبان بسیاری دارند ولی دیگر هشتگ‌ها کاربران خاص خودشان را دارند.

چگونه بهترین هشتگ‌های اینستاگرامی را برای حساب کاربری خود پیدا کنید؟

هشتگ‌های اینستاگرام یک روش ساده و سریع برای جذب مشتریان هستند، البته به شرطی که در انتخاب آن‌ها دقت کنید و از هشتگ‌های هدفمند و درست استفاده کنید. نکاتی را که بیان می‌کنیم به پیدا کردن بهترین هشتگ‌ها کمکتان کند:

  1. تحقیق و بررسی کنید که کدام هشتگ‌ها طرفداران بیشتری دارد و کدام شما را به کاربر هدفتان می‌رساند میتوانید از اصول سئو بهره ببرید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  2. بهترین روش برای یافتن هشتگ‌های مناسب کسب‌وکار این است که به پیج‌های رقیبانتان را که در کارشان موفق هستند بروید و پست‌های آنان را تحلیل و بررسی کنید.
  3. از طریق اکسپلور یا آیکن ذره بین اینستاگرام هشتگ‌ها را جستجو کرده و مورد بررسی قرار دهید. می‌توانید تعداد دفعات استفاده را نیز مشاهده کنید.
  4. اگر فقط از هشتگ‌های پربیننده بکار ببرید رقابت جذب کاربر سخت می‌شود، زیرا تعداد پست‌های بسیاری از آن استفاده کرده‌اند. و اگر فقط از هشتگ‌های با مخاطب خاص بکار ببرید، بدلیل داشتن بیننده کم امکان بازدید کمتر می‌شود، اما شما را به مخاطب هدف نزدیک‌تر می‌کند. در نتیجه بهتر است از ترکیب آن‌ها بهره ببرید.
  5. در ابتدای کسب‌و‌کار خود بهتر است از هشتگ‌های پرطرفدار و مرتبط استفاده کنید تا مخاطبان و مشتریان را جذب کنید، به مرور و با توسعه پیچ از هشتگ‌های خاص و تخصصی کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.
  6. از هشتگ‌های مکانی مانند #اصفهان یا #مشهد استفاده کنید، زیرا کاربران هدف محلی را جذب می‌کند و درصورت رضایت از کالا یا خدمات شما مشتریان وفادارتری هستند. زیرا افراد ترجیح می‌دهند از محصولات شهر خود استفاده کنند.
  7. برای فروشگاه اینترنتی‌تان یک هشتگ اختصاصی بسازید بهتر است طولانی نباشد و خاص باشد تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.
  8. از هشتگ‌های ممنوعه که اینستاگرام آن‌ها را ریپورت می‌کند استفاده نکنید.
  9. از هشتگ‌هایی مانند #فالو_کن یا #followme که مخاطبان را فقط به عنوان فالور و جذب می‌کند و کاربر هدف نیستند خودداری کنید، زیرا ربات‌ها و اسپم‌ها را بسوی پیجتان هدایت می‌کند.
  10. از ابزارهای تحلیلیاینستاگرام مارکتینگ و ابزارهایی که پیشنهاد هشتگ می‌‎دهند نیز بهره ببرید. ابزارهایی مانند Iconosquare گزارشی از بیشترین بازدید هشتگ‌‌های پیچ شما ارائه می‌کند.
  11. حداکثر می توانید تا ۳۰ هشتگ در پست و ۱۰ هشتگ در استوری استفاده کنید. اما استفاده از تعداد زیاد هشتگ برای کاربران خوشایند نیست. البته می‌توانید هشتگ‌ها را مخفی کنید.

در ادامه نمودار بازدید کاربران از پست‌ها با براساس هشتگ‌ها را مشاهده می‌کنید، که بین ۷ تا ۱۲ هشتگ بهترین حالت می‌باشد که بازدید بیشتری از آن‌ها شده است.

لیستی از هشتگ‌های پرطرفدار و مختص حوزه کاری خود تهیه کنید. در نهایت با تحلیل و بررسی و آزمون و خطا می‌توانید هشتگهای مناسب پیچ خود را پیدا کنید.

نحوه سازماندهی هشتگ اینستاگرام

  1. لیستی از انواع هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود بنویسید،
  2. با اکسپلور اینستاگرام آن‌ها را سرچ کنید و با بررسی پیج‌های رقبا لیست خود را کامل‌تر کنید.
  3. فراموش نکنید حتما پست‌های قبلی خود و بازخورد کاربران را تجزیه و تحلیل کنید. هشتگ‌هایی با بازدید بیشتر را در لیست خود قرار دهید.
  4. هشتگ برندتان را در لیست قرار دهید و در همه پست‌ها استفاده کنید.
  5. پس از تکمیل لیست از ریپورت نبودن همه آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  6. از طریق اکسپلور اینستاگرام تعداد پست‌های هر هشتگ را بنویسید.
  7. در مرحله پایانی لیست خود را براساس تعداد پست از ابتدا تا پایان مرتب کنید.
  8. با تشویق کاربران یا ایجاد مسابقه یا کمپین آن‌ها را مجاب کنید در پست‌های خودشان از هشتگ فروشگاه شما استفاده کنند.

تذکر: فقط از هشتگ‌های مرتبط با حوزه کسب‌وکارتان که کاربران با آن هشتگ‌ها به پیچ شما لینک می‌شوند استفاده کنید.

۸ راه‌ بهینه سازی هشتگ‌های اینستاگرام

  • تمام هشتگ‌ها را در کپشن قرار ندهید آن‌ها را می‌توانید در خوده عکس در کامنت‌ها نیز قرار دهید.
  • در استوری نیز از هشتگ‌ها استفاده کنید.
  • علاوه بر اعداد از ایموجی‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید، گاهی ایموجی‌ها گویا تر از حروف هستند. هشتگ شما را مختصر و چشم نواز می‌کند.
  • در Bio خود از هشتگ استفاده کنید تا بازدیدهای پیچ خود را افزایش دهید.
  • یکی از روش‌های یافتن هشتگ‌های جدید پیشنهادهای خوده اینستاگرم است، هشتگ‌های خوبی مناسب پست‌های شما پیشنهاد می‌دهد.
  • بصورت مداوم در استفاده هشتگ‌های مختلف به بازخوردهای کاربران توجه کنید و از هشتگ‌هایی که مخاطبان بیشتر را جذب می‌کند بهره ببرید.
  • از هشتگ‌های جدید استفاده کنید تا مخاطبان جدیدتری را جذب پیج خودتان بکنید و از هشتگ‌های تکراری کمتر استفاده کنید.
  • حتما هشتگ مختص فروشگاه اینترنتی خود را که برند شماست در همه پست ها استفاده کنید.
  • بهترین هشتگ اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

    1. #gym
    2. #summer
    3. #workout
    4. #autumn
    5. #model
    6. #instapic
    7. #happiness
    8. #motivation
    9. #life
    10. #cool
    11. #hot
    12. #music
    13. #hair
    14. #instamood
    15. #beauty
    16. #landscape
    17. #repost
    18. #ootd
    19. #photography
    20. #inspiration

    در پایان

    اینستاگرام یک بستر رایگان و بسیار خوب برای معرفی کالا یا خدمات و موجب توسعه سریع کسب و کار شماست. با استفاده صحیح و بجا می‌توانید مشتریان را جذب فروشگاه اینترنتی‌تان کنید و فروش خود را افزایش دهید.

    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    برگشت به بالا