28 تیر 1399

برنامه ریزی انتشار پست های اینستاگرامی

اگر شما نیز مانند بسیاری از کاربران دیگر بدنبال مطلبی برای صفحه اینستاگرام خود هستید و زمان زیادی را صرف جستجوی آن می‌کنید و دوست دارید با صرف زمان کمتر پست خود را منتشر کنید پس با ما همراه باشید تا اصول برنامه ریزی محتوای اینستاگرام فراگیرید تا ساده‌تر و سریع‌تر پست‌های خود را منتشر کنید.

چرا ارسال پست‌های اینستاگرام باید برنامه ریزی شوند؟

زمان در کسب وکارها بسیار با ارزش است، پس مهم‌ترین دلیل برای نیاز به برنامه ریزی پست‌های اینستاگرام صرفه جویی در زمان است.

تصور کنید یک روز زمان صرف کنید برای پست‌های ۱ تا ۲ هفته آینده، یا اینکه هر روز ۱ ساعت وقت خود را صرف پست همان روز بکنید. مسلما مورد اول را انتخاب خواهید کرد.

نحوه زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام

خوشبختانه این امکان وجود دارد که بصورت رایگان پست‌های صفحه خود را پیش تولید کنید. با تعیین پست‌ها و زمانبندی کردن آن‌ها، بصورت خودکار در زمان خود منتشر شوند. با این روش می‌توانید زمان بیشتری صرف استراتژی صفحه خود بکنید. همچنین موجب هدفمندی و یکپارچگی پیج خواهد شد، که در نتیجه باعث افزایش بازدید و جذب فالورهای بیشتر می‌شود.

با نرم افزار رایگان Late می‌توانید به سادگی زمان ارسال پست‌هایتان را برنامه ریزی کنید. از سایت https://later.com قابل دسترس است.

Late می‌تواند حداکثر ۳۰ پست را برای انتشار در آینده آماده کند. همچنین قابلیت زمانبندی محتوای متن و هشتگ و… را هم دارد تا در زمان‌های مختلف به پست منتشر شده افزوده شود.

محتوای اینستاگرام خود را هدفمند کنید

در ابتدا باید هدف کلی خود را مشخص کنید و آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید و سعی کنید هر پست را با هدف خاصی منتشر کنید، در این صورت انتشار هر پست می‌تواند شما را به هدف کلی نزدیکترکند.

بعد از تعیین استراتژی و هدف کلی نوبت به طراحی تصاویر، کپشن‌ها، استوری‌ها، هشتگ‌ها، مسابقه و کمپین می‌رسد. تصور کنید همه این موارد اجزای بهم پیوسته یک شبکه هستند که در نهایت شما را به هدف می‌رساند. بنابراین با دقت زیاد ویدیو‌ها و تصاویر خیره کننده را تهیه کنید، کپشن‌های مناسب بنویسید، هشتگ‌های درست انتخاب کنید و استوری‌های جذاب ایجاد کنید.

با دقت در این موارد می‌توانید یک پیچ حرفه‌ای و پر مخاطب برای کسب و کار خود ایجاد کنید و مشتریان هدف را جذب کنید.

در تهیه محتوا به موارد زیر توجه کنید:

  • در ویدئوهایی که از برند یا محصول خود تهیه می‌کنید یا بسیار دقت کنید. در مقاله ویدیو مارکتینگ بیشتر در این باره بدانید.
  • توجه کنید کپشن‌ها را بدون غلط‌های املایی و نگارشی باشند.
  • از نقطه، ویرگول، علامت سوال در جاهای درست بکار بگیرید.
  • پاراگراف‌ها طولانی نباشند و بین آنها اینتر بزنید.
  • انتخاب هشتگ درست در ورود کاربران به پیچ بسیار اهمیت دارد که در مقاله هشتگ جذاب و درست ،اولین رکن فروش اینترنتی روی اینستاگرام به آن پرداخته شده است.
  • استوری برای کاربران جذابیت دارد آن‌ها را با زمانبندی و منظم منتشر کنید.
  • بوسیله ابزارهایی مانند Over یا Canva یا Creator Studio که قابلیت زمان‌بندی IGtv اینستاگرام  را دارند استوری های زیبا طراحی کرده و انتشار دهید.

    بهترین زمان خود را برای ارسال در اینستاگرام پیدا کنید

    پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست بسیار مهم است زیرا در زمان درست بیشترین بازدید و جذب فالور را خواهید داشت.

    برای دانستن زمان حضور بیشترین کاربر در پیچ به قسمت Instagram Insightsوربر ترین افراد به قسمت هم است زیرا در زمان درست بیشترین بازدید ن آنها فاصله کنید با پست‌ها به هدفمانبندی بصورت خودکار در زمان خ  بروید و تجزیه و تحلیل اکانت خود را دیده و در قسمت Followers زمان‌هایی که دنبال کنندگان بیشتری آنلاین بودن را مشاهده کنید.

    همچنین می‌توانید از نرم افزارهای انتشار پست که وجود دارند نیز کمک بگیرید.

    در پایان

    زمانبندی درست در انتشار پست‌ها نشان از حرفه‌ای بودن برند و شرکت شماست. با رعایت موارد بیان شده در مقاله و کمک گرفتن از ابزارهای موجود می‌توانید در کمترین زمان محتوای با کیفیت و جذاب منتشر کنید و دنبال کنندگان بیشتری را جذب پیچتان بکنید و در نتیجه موجب توسعه و گسترش کسب و کارتان بشوید.

    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    برگشت به بالا