27 مهر 1399

بازاریابی اینترنتی

 

امروزه با پیشرفت های فراوانی که در تکنولوژی رخ داده، اینترنت جایگاه ویژه ای را در زندگی انسان ها پیدا کرده است، به طوری که تبدیل به یک عضو جدایی ناپذیر از مردم و جامعه شده است.

بازاریابی یکی از عوامل مهم موفقیت در کسب و کارهاست. انتخاب یک روش مناسب در بازاریابی توسط صاحبان کسب و کارها می تواند موفقیت را چندین برابر کنید. بازاریابی در دهه های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری بوده است که با پیشرفت های فراوان در حوزه ی تکنولوژی، شکل تازه ای به خود گرفته است. تاثیر اینترنت بر بازاریابی به گونه ای بوده است که شما می توانید توسط آن محصولات خود را به اقسا نقاط جهان معرفی کنید و کسب و کار خود را از نقطه ی جغرافیایی کوچک به کل جهان تبدیل کنید.

بازریابی اینترنتی عبارتی است که روزانه به صورت مکرر در زبان ها جاریست و یکی از موثر ترین روش ها در ارائه ی خدمات و محصولات در بازار جهانی می باشد.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

وقتی صحبت از بازاریابی اینترنتی می شود، عناصری چون شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، وبلاگ ها در ذهن ترسیم می شوند که همه ی آن ها نیز درست است و اما اگر بخواهیم تعریف دقیقی ارائه دهیم می توانیم بگوییم:

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین، استفاده از کانال های مبتنی بر وب است تا بتوان یک پیام در مورد یک برند، محصولات و یا خدمات را به مشتریان بالقوه‌ رساند.

با گسترش اینترنت و فضای وب و استفاده ی بیش از پیش مردم از دنیای اینترنت، کسب و کارهای فراوانی را به سمت استفاده ار روش های مختلف بازاریابی اینترنتی سوق داده است تا بتوانند از این طریق محصولا و خدمات خود را در وسعت بیشتری به مشتریان معرفی کنند. از جمله روش هایی که در بازاریابی اینترنتی مورد توجه است :ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتور جستجو، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. از اهداف بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی تبدیل بازدید کننده به مشتری می باشد که می توان با روش هایی چون مطالعه ی محتوای تولیدی توسط کسب و کار، خرید، جست و جو کردن، گپ و گفتگو در شبکه های اجتماعی و … توجه او را جلب کرد. همه ی روش هایی که برای جلب مشتری توسط صاحبان کسب و کار انجام می شود همگی در حوزه ی بازاریابی اینترنتی جای می گیرند.

روش های بازاریابی اینترنتی

دو روش بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی پرداخت از طریق کلیک (PPC) و بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) می باشد.

  • پرداخت از طریق کلیک (PPC)

تبلیغاتی که صاحبان سایت های تبلیغ کننده با یکدیگر تبادل می کنند و به ازای هر کلیک روی تبلیغات، توسط بازدید کننده پول پرداخت می کنند بازاریابی پرداخت از طریق کلیک هستند و برای ترویج کسب و کار از طریق تبلیغات طبیعی حاصل نتایج جست و جو های مختلف به کار می رود.

این کلیک ها زمانی منجر به درآمد می شوند که منجر به بازدید از سایت شوند. که این روش در موتورهای جست و جو بزرگ چون گوگل، یاهو و بینگ و موتورهای جستجو و وب‌سایت های کوچک‌تر ارائه می شود.

  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

روش سئو سازی یکی از روش های چالش برانگیز برای سایت هاست که در این روش می توان با بهینه سازی سایت، آن را برای موتورهای جست و جو بهینه کرده که این عمل منجر به بهبود عملکرد سایت شما می شود. انجام این روش به نحو احسن می تواند در جست و جوهای مرتبط عنوان سایت شما را در صفحه ی اول نتایج جست و جو بالا بیاورد و به این ترتیب باعث افزایش ترافیک و بازدید کننده ها سایت شما شود. نمایش جذاب سایت شما در مقابل موتورهای جست و جو چه از نظر محتوا و کدنویسیِ درون‌ سایتی و چه از نظر حضور برون سایتی که همگی در حوزه ی سئوسازی جای می گیرند می تواند موفقیت شما را چندین برابر کند. و هر چه این عمل بی نقص تر انجام شود سایت شما در رتبه های برتر جست و جو در مورتوهای جست و جو قرار خواهد گرفت.

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت که روش PPC یکی از روش های کوتاه مدت برای کسب نتیجه ی سریع تر در بازاریابی اینترنتی است و روش  SEO یک استراتژی بلند مدت برای یک وب سایت محسوب می شود که می تواند پله به پله و با عملکرد صحیح بازدهی کسب و کار شما را با موفقیت های بزرگ همراه کند.

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
برگشت به بالا