24 مهر 1399

از آژانس تبلیغات گوگل چه سوالاتی بپرسیم

 

 

گوگل از جمله بزرگترین موتورهای جست و جوییست که امروزه همه ی ما برای گرفتن اطلاعات و جست و جوهای خود به آن مراجعه می کنیم و جالب است بدانید که روزانه حدود ۷۰ درصد جست و جوها با این گوگل انجام می شود و این رقم بسیار بزرگی در مقابل رقبای گوگل می باشد.

۷۰ درصد از کل جمعیت کاربران اینترنت می توانند یک جامعه ی هدف را برای صاحبان کسب و کار ایجاد کنند. آیا فکر کرده اید که چگونه می توانید ۷۰ درصد از کاربران گوگل را جذب کسب و کار خود کنید؟

گوگل ادز امکانی است که می تواند حتی در کمتر از یک روز شما را به هدفتان برساند. شما برای استفاده از این امکان می توانید به یکی از آژانس های تبلیغاتی گوگل رفته و درخواست خود را انجام دهید.

به دلیل متحمل شدن هزینه های بالا قبل از عقد قرار داد باید از عملکرد صحیح شرکت آژانس تبلیغات گوگل مطلع شوید و تحقیق و بررسی های لازم را انجام داده تا بتوانید اعتماد خود را نسبت به شرکت مورد نظر ایجاد کنید. در ادامه سوالاتی که شما باید از آژانس مورد نظر بپرسید را با هم بررسی می کنیم.

از آژانس تبلیغات گوگل چه سوالاتی بپرسیم ؟

  • تعداد کارکنانی که در این آژانس با هم همکاری می کنند چند نفر هستند؟

قاعدتا به دنبال هزینه ای که شما متحمل می شوید انتظار دارید کار خود را به یک تیم بسپارید که در نبود یکی از اعضا بدون مشکل بتواند به کار خود ادامه دهد، نه یک نفر که ممکن است روزهایی را در دوران بیماری به سر برد یا هوس مسافرت به سرش بزند.

  • میزان شفافیت آژانس تبلیغاتی گوگل

شما به شرکتی نیاز دارید که برای ارائه اطلاعات و نکات تخصصی به شما تمایل داشته باشد.این سوال یکی از سوالاتی است که به قطع نمی توان از آن چشم پوشی کرد و در پی این سوال شما باید به طور دقیق بدانید که یک آژانس تبلیغات گوگل، چه کاری با حساب کاربری شما انجام می‌دهد. بهترین راه برای انجام این کار، حفظ مالکیت اداری حساب گوگل ادوردز برای خودتان است.

  • از سایر شرکت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند سوال کنید

در این روش می توانید توسط یکی از همکاران یا شرکای قابل اعتماد یا کسب اطلاعات و تحقیق از مشتریان فعلی و قبلی آژانس می تواند مسیر را برای شما هموارت کند و نگرانی های شما را رفع کند.

  • آیا شرکت تجربه ی همکاری با کسب و کاری مشابه کسب و کار شما داشته است؟

مثبت بودن این پاسخ می تواند حس خوبی را به شما منتقل کند و نگرانی هایی را از بین ببرد. زیرا شرکت تبلیغات گوگلی که دارای تجربیات مشابه با کسب و کار شماست نشان دهنده ی این است که این شرکت با حوزه ی کاری شما آشناست و به راحتی می تواند آن را مدیریت و شما را به اهدافتان نزدیک کند.

  • ارائه ی نتایج گزارشات به چه صورت خواهد بود؟

اتصال حساب ادوردز به حساب گوگل آنالیتیکس می تواند نتایج حاصل از آن را به طور دائم در قالب ترافیک داده، در اختیار صاحب سایت قرار دهد. مشاهده ی این گزارشات توسط صاحبان کسب کار می تواند آن ها را از روند پیش رفت کار مطلع کند و این مورد می تواند برای شما خوشایند باشد.

  • شاخص های عملکردی که توسط مدیران این شرکت به کار گرفته می شود چیست؟

یک آژانس تبلیغات گوگل ناکارآمد، اغلب درباره تجربیات و موفقیت های پیشین، تعداد کلیک، نرخ کلیک (CTR) و حتی موقعیت تبلیغ شما صحبت می‌کند. اما یک آژانس خوب پیرامون CPA، نرخ تبدیل و سوددهی تبلیغ، گزارش می‌دهد. آنطور که تجربه نشان می‌دهد، دسته‌ی دوم از سود بیشتری برای کسب و کار شما برخوردار باشند.

  • سیستم مدیریتی حاکم بر شرکت تبلیغات گوگل مورد نظر به چه صورت است؟

شاید در حالت عادی هیچ شرکتی بدون درخواست شما تمام کارهایی که قرار است در این پروسه انجام شود را بیان نکند ولی این مورد را در ذهن خود داشته باشد که دانستن جزئیات حق شماست و باید بدانید که دقیقا روی چه کاری هزینه می کنید. یک شرکت تبلیغاتی خوب سیستم منظمی برای اداره کمپین های تبلیغاتی بهره می‌برد.

و درپایان از پرسیدن هیچ سوالی خجالت نکشید و همه ی سوالات این مقاله و سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده بیان کنید تا همه ی نگرانی های خود را در مورد زمان و هزینه از بین ببرید. رسیدن به پاسخ دقیق این سوالات حق شماست و شرکتی که مدیریت تبلیغات کسب و کار شما را بر عهده می گیرد موظف است به تمام این سوالات پاسخ های روشنی ارائه دهد، در غیر اینصورت شما می توانید بدون نگرانی به راحتی میز مذاکره را ترک کنید.

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
برگشت به بالا